Kõik juhid soovivad, et nende organisatsioonis valitseks ausus ja usalduslikud suhted. Kuid paraku on tegelikkus see, et paljud töötajad ei räägi oma juhtidele tõtt, olgu siis hirmust või viisakusest.
Märgid, mille järgi tunda ära, et sulle valetatakse
Äri- ja juhtimiskonsultatsioonifirma Vistage juht Beth Miller kirjutab ettevõtte blogis, et kui jälgida inimest küsimustele vastamisel, saab enamasti aru, kas sulle räägitakse tõtt või aetakse niisama udujuttu.
Siin on märgid, mida tasub tähele panna ning mis reedavad, kui inimene ei räägi tõtt:
Segased laused. Tõesed laused on tavaliselt lühikesed, mitte rohkem kui 7-12 sõna.
Piiratud ja jäik liikumine, vähe käteliigutusi.
Sõnade, emotsioonide ja žestide ajastus on vale.
Žestid ja miimika, mis ei kattu räägitavate sõnadega.
Inimene vastab küsimustele samade sõnadega. Näiteks küsimusele «kas sa hilinesid täna hommikul?» vastab ta «Ei, ma ei hilinenud täna hommikul.»
Küsimuste kordamine või rünnakuseisundisse asumine.
Higistamine.
Mõnede sõnade liigne ja pingutatud rõhutamine.
Tarbetute üksikasjade lisamine.
Hääletooni kõrgenemine.
Äkiline neelatamine või vajadus juua vett ja niisutada huuli.
Suurenenud pupillid.
Närvilisus ja rahutus, mis ilmneb nihelemises.
Nina hõõrumine, mida inimesed teevad sageli alateadlikult siis, kui nad ei räägi tõtt.
Ekslev pilk.