Kliimapoliitika tagasilöök: lennufirmade kvoot lükkub edasi

Andrus Karnau
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Boeing 727 tüüpi lennuk.
Boeing 727 tüüpi lennuk. Foto: AFP Photo/ Hewa Bora

Euroopa Komisjoni kliimavolinik Connie Hedegaard teatas täna, et Euroopa Liit lükkab edasi lennufirmade saastekvoodi kaubanduse kehtestamise.

Hedegaard märkis, et edasi lükkub Euroopa Liidust väljuvate ja sisenevate lendude kvoodikaubandus. Euroopa Liidus jäävad lennufirmad kasutama senist kvoodisüsteemi.

Hedegaard toonitas pressikonverentsil, et Euroopa Komisjon teeb järeleandmise selleks, et jõuda rahvusvahelise tsiviillennunduse organisatsiooni liikmesmaadega kokkuleppele. Hedegaard märkis, et kui tuleva aasta sügiseks kokkulepet ei sünni, siis jätkab Euroopa Liit senistelt positsioonidelt lennufirmade maksustamist.

Euroopa Komisjon soovib, et kõik Euroopa Liitu lendavad firmad hakkaks osalema heitmekvoodikaubanduses. Eriti puudutab see üle Atlandi lende, aga ka Aasiast Euroopasse lendavaid lennufirmasid, kellele uus kord tooks kaasa kohustuse osta miljardite eurode väärtuses saastekvooti. Euroopa Komisjon omakorda väitis, et kvoodikaubandus tõstaks lennupiletihinda mõne euro võrra.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles