Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Diiselmootoriga autode omanikel on aeg hakata mõtlema kütuse külmakindlusele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kütusevalik.
Kütusevalik. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Kui suvisel perioodil märtsist novembri lõpuni võib Eestis müüa suvist diislikütust, mille külmataluvus on vähemalt -5 kraadi, siis detsembrist tuleb müüa diislikütust, mis peaks vastu vähemalt kuni 26-kraadisele külmale.

Kuna Eesti ilmastikuolud on väga kiiresti muutuvad, siis tuleb diislikütuse tankijatel praegu väga tähelepanelik olla. Sooja ja külma ilma kütuse segamine võib auto ootamatu külma korral seisma jätta.

Statoili kommunikatsioonijuhi Jaanus Pautsi sõnul iseloomustatakse diislikütuse võimet külmale vastu pidada hägustumispunkti ja külmfiltri ummistumispunkti.

Hägustumispunkt on temperatuur, mille juures tekivad kütuses esimesed parafiinikristallid. Külmfiltri ummistumispunkt on temperatuur, mille juures on parafiinikristalle nii palju, et need ummistavad sõiduki kütusefiltrid.

Praegu tarnitakse kütusejaamadesse juba suurema, umbes -20 kraadise külmataluvusega kütust. Kõik suuremad kütusemüüjad on teatanud, et novembri teises poolest tuleb neil müügile ka rohkem kui -31 kraadi taluv arktiline kütus.

Pautsi soovitused diiselmootoriga autode omanikele:

  • Kütust tankides veendu, et selle külmakindlus oleks piisava varuga ja toimiks näiteks ka kahe nädala pärast, kui ilm võib oluliselt jahedam olla.
  • Küsi oma kütusemüüja käest diislikütuse külmakindluse kohta vastavussertifikaati, kus on kirjas nii hägustumispunkt kui ka külmfiltri ummistumispunkt. Kõigil kütusemüüjatel on kohustus seda klientidele näidata.
  • Väldi pooltühja kütusepaagiga sõitmist ning hoia kütusepaak täis, sest see hoiab ära temperatuuride erinevusest tekkida võiva kondensaatvee tekke kütusepaagi seinale. See kehtib ka bensiinimootoriga sõitvate autode kohta
  • Lisaaine kasutamine on vaid ajutine abinõu ja seda tuleks kasutada piiratud koguses
  • Kui auto enam ei käivitu, siis ei aita ka talvise diislikütuse «pealetankimine», kuna talvine diislikütus ei ole võimeline suvises diislikütuses juba moodustunud parafiinihelbekesi lahustama. Siis tuleks auto ajada sooja ning pumbata kütus paagist välja. Seejärel tuleks puhastada filtrid ja kütusesüsteem ning tankida paaki talvist diislikütust.
Tagasi üles