:format(webp)/nginx/o/2012/11/12/1428132t1hd5e1.jpg)
Kui suvisel perioodil märtsist novembri lõpuni võib Eestis müüa suvist diislikütust, mille külmataluvus on vähemalt -5 kraadi, siis detsembrist tuleb müüa diislikütust, mis peaks vastu vähemalt kuni 26-kraadisele külmale.
Kui suvisel perioodil märtsist novembri lõpuni võib Eestis müüa suvist diislikütust, mille külmataluvus on vähemalt -5 kraadi, siis detsembrist tuleb müüa diislikütust, mis peaks vastu vähemalt kuni 26-kraadisele külmale.
Kuna Eesti ilmastikuolud on väga kiiresti muutuvad, siis tuleb diislikütuse tankijatel praegu väga tähelepanelik olla. Sooja ja külma ilma kütuse segamine võib auto ootamatu külma korral seisma jätta.
Statoili kommunikatsioonijuhi Jaanus Pautsi sõnul iseloomustatakse diislikütuse võimet külmale vastu pidada hägustumispunkti ja külmfiltri ummistumispunkti.
Hägustumispunkt on temperatuur, mille juures tekivad kütuses esimesed parafiinikristallid. Külmfiltri ummistumispunkt on temperatuur, mille juures on parafiinikristalle nii palju, et need ummistavad sõiduki kütusefiltrid.
Praegu tarnitakse kütusejaamadesse juba suurema, umbes -20 kraadise külmataluvusega kütust. Kõik suuremad kütusemüüjad on teatanud, et novembri teises poolest tuleb neil müügile ka rohkem kui -31 kraadi taluv arktiline kütus.
Pautsi soovitused diiselmootoriga autode omanikele: