Arrak: äkki Eesti-sugune riik ei saagi kunagi kasumlikku lennufirmat pidada

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Arrak.
Andres Arrak. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Majandusteadlase Andres Arraku sõnul tuleks enne Estonian Airi uue äriplaani juurde asumist teha selgeks, kas Eesti lennukompanii on üldse suuteline kasumit teenima.

«Äkki see tõesti ongi nii, et Eesti-sugune miljoni elanikuga riik ei saagi kunagi kasumlikku lennufirmat pidada,» arutles Arrak Tallinna TV uudistesaatele «Täna» antud intervjuus.

«Sel juhul ei saa seda aga teha erafirma, vaid riiklik ettevõte. Kuna lennuteenus on avalik teenus, ei saa sellest kasu mitte ainult lendav inimene, vaid kogu majandus. Seda nimetatakse positiivseks välismõjuks,» rääkis Arrak.

Kuna lennuühenduste arvu hüppelist kasvu pole oodata, soovitab Arrak tagavaravariantidena panustada Rail Balticu rongiliini ja Via Baltica maantee arendusse.

Arrak käis välja ka kolme Balti riigi ühise lennufirma idee, kuid ta kahtleb, kas Eesti, Läti ja Leedu valitsuste koostöö ka vilja kannab.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles