Vähem tähtis pole ka see, mida klient ise kaubanduskeskuses kuulab ja kuuleb. The Sound Agency juhatuse esimees Julian Treasure väidab, et ka tavapärane liiklusmüra meie ümber mõjutab miljonite inimeste töövõimet ja elukvaliteeti. «Mittesobilik taustaheli võib langetada müüki kuni 30 protsenti, kuid vaatamata sellele on akustika siiani enamikus kaubanduskeskustes suurim probleem,» ütleb Treasure.
Keskmiselt kulutatakse 83 protsenti turunduseelarvest visuaalsetele lahendustele, kuigi uuringud näitavad, et heli mõjutab tarbijakäitumist sama palju nagu pilt. Kui mängida Nokia tunnuseks olevat telefoniheli, saavad inimesed ka kinnisilmi kogu maailmas aru, mis brändiga on tegemist. See on muide maailma enim mängitav muusikapala, mis kõlab 1,8 biljonit korda päevas.
«Igal brändil on olemas oma heli-identiteet ning helidisain on jaekaubanduse tulevik!» usub Treasure, kelle ettevõtte helilahendus aitas näiteks Glasgow lennujaamal tõsta müüki kümme protsenti. Treasure üks viimaseid projekte on Londoni kaubamaja Harrods’i lasteosakonna helidisain, kus vastavalt kaubatemaatikale kuuleb poekülastaja sobilikku taustaheli – tsirkusemuusikat, muinasjutulise orkestri muusikat, autode mürinat, kosmosefilmide stiilis muusikat või beebide lalinat ja naeru.
Prognooside järgi kasvab perioodil 2012–2016 tarbimine Eestis aastas keskmiselt 4 protsenti. Multi Developmenti rahvusvaheliste turgude uuringute ja kontseptsioonide osakonna juhataja Herman Kok usub, et Balti riigid on võrreldes Euroopa keskmisega investeeringuteks suhteliselt hea regioon ning ka siin on tarbijate käitumine muutumas.
«Inimesed käivad nüüd kaubanduskeskustes mitte lihtsalt ostlemas, vaid oma vaba aega veetmas,» teab Kok. «Seega peavad ka kohalikest kaubanduskeskustest saama mitte lihtsalt funktsionaalsed, vaid lisatähendusega kohad.»