Riigikogu majanduskomisjoni liige Kalev Kallo rõhutab, et tänasel istungil arutatud meresõiduohutuse seaduse muudatus võib mõjuda majandusele hukatuslikult, sest tõstab eri laevagruppidele tasusid kuni kuuekordseks.
Kallo: navigatsioonitasude tõstmine mõjub majandusele hukatuslikult
«Väljendamaks oma arusaamatust ja protesti, pöördusid ligi 20 logistikaklastris tegutsevat ettevõtet ja esindusorganisatsiooni majandusministeeriumi ja riigikogu poole,» selgitas Kallo. «Kõik on väljendanud seisukohta, et nii suurt tasude tõusu ei saa kehtestada nii lühikese etteteatamise ajaga.»
Ta rõhutas, et ettevõtted on viidanud võimalusele asendada Eesti sadamate külastamine sadamatega Soomes, Lätis, Leedus ja Rootsis, kus tasud on mõistlikud. «Samuti taunitakse täna kehtivas seaduses Euroopa Liidu liikmesriikide laevadele antud 25-protsendise soodustuse ärakaotamist, mis näitab selget kummardust mugavuslippude suunas,» märkis Kallo.
«Kui valitsus loodab tasude tõstmisest saada täiendavad 10 miljonit eurot, siis täielikult on tegemata eelnev analüüs majandusele laiemalt,» rõhutas Kallo. «Tänu sellele, et laevad külastavad meie sadamaid, saavad tööd ja tulu väga paljud logistikasektori osalised – raudtee, autotransport, bussiettevõtted jne.»
«Keskerakonna fraktsioon ei toeta kindlasti eelnõu, kus terve logistikaklastri toimimist ja järsult majanduskeskkonda halvendav eelnõu kirjutatakse kokku osapooltega läbi rääkimata ja nende ettepanekuid arvestamata,» lõpetas Kallo.