Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Venemaad ähvardab bensiini defitsiit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Mees Peterburis Rosnefti tanklas tankimas.
Mees Peterburis Rosnefti tanklas tankimas. Foto: SCANPIX

Venemaa seisab silmitsi bensiini defitsiidiga ja vajadusega seda importima hakata, kuna keskkonnavaenuliku Euro 2 standardiga kütuse müügikeeldu ei pruugita enam edasi lükata.

Ökoloogilisemale kütusele ülemineku tähtaegu on Venemaal juba korduvalt kaugemasse tulevikku nihutatud.

Viivituste taga on olnud naftatöötlejate palved saada ajapikendust, kuna nad ei ole suutnud soetada kvaliteetsema bensiini tootmiseks vajalikke seadmeid, kirjutab Lenta.ru.

2011. aasta septembris võttis valitsus vastu otsuse, et Euro 2, Euro 3 ja Euro 4 standardiga bensiini kasutamine keelatakse vastavalt 2013., 2015. ja 2016. aasta 1. jaanuarist.

Oktoobri lõpus teatas energiaministri asetäitja Pavel Fjodorov, et valitsus ei pea põhjendatuks naftatootjate järjekordset taotlust pikendada madala kvaliteediga bensiiniga kauplemise tähtaegu.

Euro 2 standard võeti Venemaal vastu aastal 2005. Nimetatud kategooria alla kuuluva AI-95 bensiini kasutus keelati alates 2011. aasta 1. jaanuarist ära, kui AI-92 jäeti müüki.

Euroopa läks Euro 3 standardile üle aastal 1999, aastal 2005 hakkas kehtima standard Euro 4, 2009. aastal aga standard Euro 5.

Aastaks 2015 on Euroopa Komisjon näinud ette ülemineku standardile Euro 6, mis kehtestab uued normid mitte üksnes naftatöötlemistehastele, vaid ka autodele.

Märksõnad

Tagasi üles