Lastehaigla parklasse ilma tasulise kõneta ei pääse

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parkimine Tallinna Lastehaigla juures.
Parkimine Tallinna Lastehaigla juures. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tallinna Lastehaigla parklasse ei pääse autoga parkima tasuta isegi üheks minutiks, sest tõkkepuu avanemiseks peab mobiiliga tegema tasulise kõne.

Paljud lugejad on kirjutanud Postimehele, et neid hämmastab segane süsteem Tallinna Lastehaigla Citypark parklas. Juulikuus kahanes lastehaigla parklas tasuta parkimise aeg ühelt tunnilt 15 minutile. Nüüd aga selgub, et tasuta parkimine on võimatu.

Lugeja kirjutab: «Autojuhil on seal parkimiseks kaks varianti: kas võtta tõkkepuu juurest automaadist pilet või helistada tõkkepuul olevale numbrile. Kõik töötab ilusti, kui võtta parkimispilet, ja hiljem väljudes arvestatakse 15 minutit tasuta parkimise aega, aga kui piletiautomaat ei tööta (mida juhtub väga sageli), siis on ainuke variant helistada tõkkepuul olevale numbrile ja tõkkepuu avatakse.»

Vajalik parkimisautomaat ei tööta andmeside ühenduse tõttu. «Otsime aktiivselt lahendusi, et saaks kasutada mõnda teist interneti-teenuse pakkujat,» kommenteeris Cityparki juhatuse liige Margus Risti.

Tõkkepuu avanemiseks peab seega helistama tõkkepuule kleebitud numbrile, samamoodi lahkudes. Postimehe lugeja avastas üllatusega, et kõne eest on võetud temalt eraldi tasu.

Citypark kinnitab, et parkimine lastehaigla parklas on esimesed 15 minutit tasuta ja kõikide tehtud kõnede eest teenib kasu sideoperaator. EMT avalike suhete juhi Kaja Sepa sõnul rakendub parkimise alustamisele alati n-ö teenuse algatamise tasu.

«Kui inimene lõpetab selle enne tasuta 15 minuti möödumist, siis teenuse algatamise tasu tuleb tal tõesti ise maksta, kuigi parkimise eest ei pea maksma,» selgitas ta ja soovitas lisaks: «Sel juhul on mõistlikum mitte sõnumit saata ja kasutada parkimiskella.

Selgitustest hoolimata jääb siiani arusaamatuks, miks peab tõkkepuu eest operaatorile maksma parkija, kuivõrd automaadi töökorra eest vastutab Citypark. Neli korda parklasse sisse kui ka välja sõitmiseks tõkkepuu avamiseks tasutud summa 0.096 eurosenti võib tunduda küll väiksena, kuid põhimõtteliselt valena.

Citypark lisab, et parklas on võimalik tasuda lisaks parkimisautomaadile veel kolmel viisil: M-parkimise, nutiparkimise ja E-parkimisega. Ilma mobiilita jääb parkla autojuhile seega suletuks.

Kui tõkkepuu juures olev automaat on töökorras, siis maksavad alla 15 minuti parkinud sõidukijuhid sageli teadmatusest parklaoperaatorile 50 senti, kuigi tegelikult on neil võimalik ka tasuta parklast välja sõita. Tõsi küll, lastehaigla kodulehel on olemas põhjalik õpetus, kuidas parklas käituda, kuid ilmselt pole haiglasse kiirustavatel inimestel pähe tulnud seda sealt otsida.

Asi on selles, et sissesõidul tõkkepuu nupule vajutades saadud tšekki ei tohi parkla kõrval olevas parkimisautomaadis registreerida. Kui seda teha, nõuab automaat parkijalt 50 senti isegi juhul, kui parkimisaeg on kolm minutit. Kui aga enne 15 minuti möödumist tšekk tõkkepuu automaati sisestada, võib parklast tasuta välja sõita.

Parkijaid eksitab ka see, et nii mõneski teises tasulises parklas on selline kord, et tšekk tuleb enne väljasõitu makseautomaadis registreerida ka siis, kui mahutakse tasuta parkimisaja sisse.

Tagasi üles