Kampaania elektrituru avanemisest teavitamiseks maksab 300 000 eurot ning kuulub hinna poolest suuremate riiklike reklaamikampaaniate hulka.
Inimeste teavitamine elektrituru avanemisest maksab 300 000 eurot
Selle raha eest saab kaks otsepostitust, käigus hoida internetilehekülge www.avatud2013.ee ja infotelefoni, trükkida kahes keeles temaatilised eriväljaanded, reklaamikampaania kõigis meediakanalites, üritused üle Eesti jne. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku Rasmus Ruuda sõnul algas kampaania suvel, kuid suurema hoo sai sisse nüüd novembris ja pearõhk on praegu telereklaamil.
TNS Emor tehtud küsitlus näitab, et 92 protsenti Eesti inimestest on kuulnud elektrituru avanemisest ja üle 60 protsendi neist kavatseb hakata pakkumisi võrdlema ehk et nemad on aktiivsed tarbijad. Riskigrupid on Ruuda sõnul venekeelsed inimesed, Ida-Virumaa elanikud ja maainimesed. «Nendega tuleb veel eraldi tegeleda,» ütles Ruuda. «Tuleb teha rohkem visiite Ida-Virumaale ning kogu teavitusmaterjal on kahes keeles. Üldiselt huvitab inimesi kaks küsimust – kelle käest elektrit osta ja mis on selle hind.»
Miks kampaania algas alles nüüd? «Mõtlesime selle peale, kuid kui oleksime alustanud varem, siis oleks meie jagatav info olnud palju kiduram, pidime ootama ära, kuni tulevad turule kõik müüjad, kes on lubanud tulla,» ütles Ruuda. «November on lepingute sõlmimise seisukohalt kõige aktiivsem kuu.»
Tarbijakaitseaameti peadirektor Andres Sooniste sõnul on eri firmade pakkumisi tegelikult väga raske võrrelda. «Hinna osas on see ehk veel võimalik, kuid niipea kui me hakkame vaatama eri müüjate lepingutingimusi, siis muutub võrdlemine sisuliselt võimatuks,» ütles Sooniste.