Kuidas see võrdlemise protsess peaks käima? Käid kahe-kolme krediidiandja juures või täidad internetis taotlused, saad pakkumised ja koos nendega teabelehed (kui ei saa, siis küsi ise) ning võtad siis võrdlemiseks aega. Laotad teabelehed enda ette lauale ja vaatad lahter lahtri haaval, mida pakub sulle üks ja mida teine krediidiandja.
Keegi ei keela sul lähtuvalt nendest võrdlustulemustest ka tingima asuda. Näiteks võib ju olla, et eelistad asju ajada ühe, oma kodupangaga, kuid teine pank pakub sulle soodsamat intressi. Siis võtad oma pangaga uuesti ühendust ja ütled, et said mujalt parema pakkumine ning küsid, kas neil on võimalusi sulle tehtud pakkumine üle vaadata. Euroopa Liidu tasemel ellu kutsutud teabelehe jagamise mõte on just sellise šoppamise juurutamine finantsteenuste sektoris. Nii on meil võimalik välja kaubelda enda jaoks paremaid tingimusi ning muuta see valdkond rohkem meie, tarbijate huvidega arvestavaks.
Lepinguprojekti koopia võimaldab meil põhjalikult enne jah-sõna ütlemist uurida, millega me ennast krediitkaarti, järelmaksu või laenu võttes täpselt seome. On ju nii, et pangakontoris telleri ees seistes, allkirjastamiseks pastakas näpus, on kuidagi ebamugav ja isegi tobe lepingut sõna-sõnalt lugema hakata. Kui küsid lepinguprojekti koopia endale koju kaasa, saad sellega rahus tutvuda. Samuti on sul siis võimalus võõraste väljendite tähendused endale selgeks teha ning segaseks jäävad punktid targematega läbi arutada.
Tõsi, selline teadlik ja kaalutlev valikuprotsess võtab rohkem aega kui mõni hiireklõps internetipangas, kuid vähemalt ei osta me põrsast kotis.
Teabelehega saad lähemalt tutvuda veebilehel www.laenatargalt.ee ning nõuandeid rahaasjade kohta leiad tarbijakaitseameti kodulehelt www.tarbijakaitseamet.ee/raha.