Üht Tallinnas elavat ema pahandas koolis pildistamas käinud fotofirma, kes ei lase tehtud pilte veebis välja valida, vaid saadab need koju ning sunnib vanemaid lapsele selgitama, et kõiki pilte tellida ei saa.
Lapsevanemat nörritab klassipiltide müügimeetod
«Ma eeldasin, et koolis tehtud pildid ilmuvad firma kodulehele, kus ma saan teha valiku. Aga ei,» rääkis pahane ema. Teises klassi käiv poeg tuli koju suure ümbrikuga, mille sees olid juba valmis tehtud pildid (portree, portreede seeria, kleepsupildid, klassipilt, pildiga kalender), lisaks papist pildiraam ja sõbrapiltide album. Perel paluti tagastada need pildid, mida ei soovita.
«Aga mis on sellise raiskamise ja looduse reostamise mõte, kui tänapäeval on tunduvalt lihtsam lasta vanematel digitaalselt pilte välja valida? Mida tehakse nende piltidega, mis ma tagasi saadan?» küsis ema. «Miks pean mina olema see «paha lapsevanem», kes ei taha kleepsupilte, kalendrit, albumit, raame ja suurt pildiseeriat?» lisas ta. Ema arvates leidub kindlasti neid lapsevanemaid, kes ei oska kriitiliselt mõelda ning arvavad, et neil ongi kohustus kõik pildid välja osta, kusjuures piltide hind ei ole väga odav.
Kõnealuses koolis pildistamas käinud Pildikompanii juhi Gunnar Timmi sõnul kasutavad nad sellist müügiskeemi juba paarkümmend aastat ja selle aja jooksul on nurisenud mõned lapsevanemad.
«Pildiga on nagu enamike asjadega, et ainus võimalus on seda näpuvahel hoida ja keerutada ning siis otsustada, kas meeldib või mitte, kas soovitakse või ei,» rääkis Timmi. Sellest on nurisenud lapsevanemad mehe kinnitusel ka pärast vestlust aru saanud.
Ta kinnitas, et vanematel pole mingit põhjust muretseda tagastatud piltide saatuse pärast, kuna ettevõttel on leping Infokaitsesüsteemidega, kes pildid purustab. «Ükski pilt ei satu valedesse kätesse,» on Timmi veendunud.
Ka pahandamine looduse reostamise pärast jäi mehele arusaamatuks. «Me ostame poest iga päev piima ja see tühi pakk on suurem reostus, kui üks kord aastas mõni pilt hävitada,» arvas ta.
Timmi tunnistas, et üldjuhul ostavad vanemad pildid siiski välja ja tagastatakse vähe. «Meil ei tasuks see ju ära, kui rohkem tagasi tuleks,» lisas ta. Timmi sõnul püüab firma teha piltidest mõistliku valiku. Üldjuhul pakutakse vanematele välja 6-7 pilti, millest üks on klassipilt. Sügiseti on väga populaarne kleeppõhjaga pilt, mida saab kasutada kas õpilaspiletil, ujulapääsmel või raamatukogukaardil.
Tarbijakaitseametist öeldi, et neile sellel teemal pretensioone laekunud ei ole.