Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lõuna-Euroopa firmad Lõuna-Ameerikas uut õnne otsimas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Gloobus.
Gloobus. Foto: SCANPIX

Jõuvahekord Euroopa ja arengumaade vahel on pöördumas: mitmed Lõuna-Euroopa ettevõtted, mis kodumaal rahalisi raskusi kogevad, otsivad leevendust tütarettevõttete kaudu tärkavatel turgudel.

Eriti tugev on antud trend Hispaania, Portugali ja Itaalia firmade seas, mis valmistuvad börsileminekuks ja aktsiamüügi kampaaniateks Ladina-Ameerikas.

Uus suund rõhutab Euroopa eelise tuhmumist võrreldes tärkavate turgudega, kirjutab The Wall Street Journal.

Euroopa firmad, eriti raskustest räsitud lõunaosas, kannatavad pangalaenude põua, koduturgude järsu kokkutõmbumise ja riigirahandusega seonduvate riskide käes, mis on lükanud lakke laenukulud.

Nii Moody’s kui Standard & Poor's hoiavad Hispaania krediidireitingut veel vaid ühe pügala võrra kõrgemal rämpsreitingust.

Kontrastiks sellele suplevad tütarettevõtted Ladina-Ameerikas sageli sularahas, sellised riigid nagu Brasiilia, Colombia ja Peruu on aga viimaste aastatega pälvinud investeerimisjärgu reitingud.

«Kuna Ladina-Ameerika majandustel läheb niivõrd hästi, on krediidipakkumine seal võimsalt tõusnud,» ütles Itaalia teedefirma Atlantia SpA finantsdirektor Giancarlo Guenzi. Hiljuti ostis Atlantia SpA puhtalt kohaliku finantseeringuga üles ühe Brasiilia firma.

Üha enam nõjatuvad ärile Ladina-Ameerikas näiteks Hispaania telekomihiid Telefonica, Hispaania ehitusgrupp Obrascon Huarte Lain, Itaalia ehitusfirma Impregilo ja Prantsuse jaemüügikett Carrefour.

Tagasi üles