PwC globaalne tarbijaindeks näitab, et maailmamajanduse taastumine on viimastel kuudel kaotamas oma hoogu. Kogu suve väldanud ülemaailmne eratarbimise kasvu pidurdumine võib lähikuudel siiski taas pöörduda pisut kiiremale kasvule.
PwC: maailma majandus kosub, kuid väga vaevaliselt
PwC globaalne tarbijaindeks, mis lisaks võrdlusele aastataguse seisuga kajastab ka lühemat, kolmekuulist trendi, näitab et tänavu maikuus alguse saanud maailma majanduskasvu pidurdumine saavutas madalpunkti augustis ja seejärel on toimunud vähehaaval taastumine. Tõus jääb aga eeldatavalt küll alla pikaajalistele ootustele, samas pole ka alust karta uut üleilmset majanduslangust.
Eesti PwC ärinõustamisüksuse juht Teet Tender ütles, et tarbijakäitumine on maailmamajanduse taastumise seisukohalt kriitilise tähtsusega, kuna eratarbimine moodustab enam kui poole maailma SKPst. «Masujärgne «uus normaalsus» tähendab muuhulgas ka seda, et isegi kindlustunde kasvades kulutavad inimesed vähem ning säästavad rohkem kui masule eelnenud buumiajal buumiajal,» rääkis Tender. «Ehkki eri riikide võrdlusandmeid uuring otseselt ei sisalda, võib julgelt oletada, et meie tarbijakulutuste kasv on võrreldes muu Euroopaga jätkuvalt oluliselt kiirem ning ühisturuga kaasnev aeglane elatustasemete ühtlustumine jätkub veel kaua.»
PwC globaalne tarbijaindeks (Global Consumer Index - GCI) on PwC makromajanduse konsultatsioonigrupi poolt erinevate mõõdetavate tarbijakäitumise indikaatorite (sealhulgas ent mitte ainult börsiindeksid, tarbijate kindlustunne, toorainehinnad) põhjal loodud näitaja, mis viitab muutustele maailmamajanduses kiiremini ja täpsemalt, kui tavalised statistilised prognoosid.