Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Eestlase lemmikalkohol on õlu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Õlu
Õlu Foto: SCANPIX

Suurima igakuise tarbijaskonnaga alkoholisort on Eesti elanike seas õlu, millele järgnevad vein, viin, siider ja alkoholikokteilid.

TNS Emori andmetel tarbis möödunud aastal 38 protsenti inimestest õlut vähemalt korra kuus. Õllele järgnesid populaarsuselt vein (27 protsenti), viin (19 protsenti), siider (15 protsenti) ja alkoholikokteilid (13 protsenti).

Võrreldes praegust olukorda kahe aasta taguse perioodiga tajuvad tarbijad, et nende alkoholitarbimine on pigem vähenenud. «Kuna erinevate alkoholisortide tarbijaskonna suurused pole viimase kolme aasta jooksul oluliselt muutunud, viitab see tõenäoliselt sellele, et inimesed ei suuda muutusi enda alkoholitarbimises pikemas ajalises perspektiivis objektiivselt hinnata,» kommenteerib Emori uuringu raport.

Uuringu tulemused näitavad, et alkoholi müügikohad asuvad elukohale hästi lähedal. Kõige mugavam on alkoholi hankida Tallinnas, kus 87 protsendil vastajatest on võimalus jõuda alkoholi müügikohani kuni kümne minutiga.

Olulisemad erinevused alkoholisortide igakuise tarbijaskonna sotsiaal-demograafilises profiilis:

  • õlletarbija on pigem mees vanuses 30-49 aastat;
  • veini tarbijaskond on suurem tallinlaste ja kõrgharidusega inimeste hulgas;
  • viinatarbijate hulgas on rohkem mehi ja madalama haridusega inimesi;
  • siidrit ja alkoholikokteile juuakse enim alla 30-aastaste seas.
Tagasi üles