Selver: vanematel tasuks lastega poes käies ostud üle kontrollida

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selver palub oma ostjatele võimalust ise puldiga hindu kassasüsteemi sisestada.
Selver palub oma ostjatele võimalust ise puldiga hindu kassasüsteemi sisestada. Foto: Toomas Huik / Postimees

Kuna pahatihti sokutavad lapsed vanemate teadmata asju ostukorvi, siis soovitab Selver oma iseteenindussüsteemi kasutajatel poes olles sisseostud üle kontrollida.

«SelveEkspressi ostukontroll on süsteemi sisse arendatud ning Selver on võtnud selle üle originaalkujul,» rääkis Selveri pressiesindaja Annika Vilu. Ta lisas, et süsteem toimib täpselt samuti kui teistes riikides, kus puldiga ostlemist kasutatakse. Kontroll on poeketi esindaja kinnitusel juhuslik ja selle sagedus sõltub ostmise sagedusest ning eelnevate kontrollide tulemustest. «Kui kasutad süsteemi sageli ning pole vigu teinud, siis satud kontrolli harvem,» tõi ta näite. Vilu kinnitas, et ostukorvi suurusest kontroll ei sõltu. 

Sellegipoolest tuleb ette juhuseid, kus ostukontrollis selgub, et mõni kaup on jäänud süsteemi sisestamata. «Peamiselt on tegu unustamisega, aga tuleb ette ka olukordi, kus kliendid on teadlikult ebaausad,» tõdes Vilu.

Enamasti eksitakse juhtudel, kui poes käiakse mitmekesi, sest siis on kontroll juba pulti sisestatud ja veel sisestamata toodete üle lihtsam kaduma. Ka lapsed tikuvad ema või isa teadmata asju ostukotti pistma. Lisaks tuleb ette olukordi, kus lapsed saavad puldi enda kätte ning skaneerivad tooteid, mida pole ostetud või lisavad ja kustutavad tooteid puutetundlikul ekraanil. «Seetõttu tasuks väikeste laste vanematel ostukorvi sisu ja arve kokkusobivus enne maksmist puldi ekraanilt üle kontrollida,» pani ta vanematele südamele. Vilu sõnul on poeketil õigus SelveEkspressi leping ühepoolselt lõpetada, kui klient on korduvalt ja pahatahtlikult jätnud tooted pulti skaneerimata.

SelveEkspressi iseteenindust saab hetkel kasutada neljas Selveris - Järvel, Pirital, Kakumäel ja Kadakas ning selle kasutamiseks on sõlmitud 34 500 lepingut.

Kõige aktiivsemalt kasutatakse selvepulte Kakumäe Selveris.

«Kasutamise tippajaks on tavapärased kaupluse tipptunnid, sest siis on ajavõit suurim,» rääkis pressiesindaja. Tipptunnid on lõuna ajal kella kaheteistkümnest kaheni ning õhtuti kella poole viiest poole seitsmeni. Kõige vähem kasutatakse selvepulte varahommikuti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles