Ernst & Youngi rahvusvahelise kosmeetika- ja luksuskaupade uuringu kohaselt ei ole ebastabiilne majandusolukord luksuskaupade müüki oluliselt mõjutanud. Aastatel 2012-2014 peaks luksuskaupade turg aastas kasvama 6-7 protsenti, mida veab suurenev keskklassi osakaal arenguriikides nagu Hiina ja Venemaa.
Ernst & Young: masule vaatamata kasvab luksuskaupade turg jõudsalt
«Kui enamik majandusharusid on ikka veel kriisist mõjutatud, siis luksuskaupade turg on jätkuvalt tõusuteel – näiteks 2011. aastal kasvas luksuskaupade turg maailmas 10,4 protsenti ning sarnane number saavutati isegi raskustes Hispaanias, kus oli viis miljonit töötut,» rääkis Ernst & Youngi juhtivkonsultant Lili Kirikal.
Aastatel 2012-2014 prognoositakse tema sõnul luksuskaupade turul 6-7 protsendilist kasvu aastas ja üsna sarnaseid arenguid on oodata ka kosmeetikakaupade puhul. «Kuigi aastane neljaprotsendiline kasvumäär jääb siin luksuskaupadele mõnevõrra alla,» lausus Kirikal.
Luksuskaupade müügiedu taga on Kirikali sõnul eelkõige suurenev kõrgema keskklassi osakaal ja töötavate naiste suurenenud ostujõud sellistes kiiresti kasvavates riikides nagu Hiina, Venemaa ja Pärsia lahe riigid, mida toetab nende riikide sisemajanduse kogutoodangu (SKT) kasv. Globaalset kasvu soodustab ka üha suurenev reiside arv. «Eeltoodud riikide turistide poolt sooritatud ostud aitavad säilitada nõudlust luksuskaupade järgi ka arenenud piirkondades nagu Euroopa ja USA,» märkis Kirikal. Euroopa ja USA on luksuskaupade globaalsel turul tema sõnul endiselt juhtival positsioonil, kusjuures Euroopa osatähtsus on 36 protsenti ning USA osatähtsus 30 protsenti globaalsest müügitulust.
Suurimat müügiedu aastateks 2010-2013 oodatakse uuringu kohaselt sellistele luksusbrändide tootjatele nagu Prada (müügitulu keskmine aastane kasv 18,1 protsenti), Burberry (16,8 protsenti) ning Ferragamo (14,8 protsenti).
Kosmeetika ja isikliku hügieeni pakkujatest on uuringu kohaselt aastatel 2010-2013 edukaimaks ettevõtteks Naturale 13,7-protsendilise aastase keskmise müügitulu kasvuga. Teisele kohale asetub L´Occitane 13,5- protsendilise ning kolmandale Estée Lauder 9,9-protsendilise aastase keskmise kasvuga.
Uuringus võeti võrdluse alla sellised suured luksuskaupade grupid nagu Hermès, Richemont, Prada, Burberry, LVMH, Hugo Boss jt. ning kosmeetika ja isikliku hügieeni toodete valmistajatest L`Orèal, Shisheido, Estèe Lauder, Natura, Beiersdorf ja L´Occitane.