Päevatoimetaja:
Sander Silm

Raamatupoe lastenurgas näidati jõhkraid reklaame

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Fragment raamatupoes näidatud videomängu reklaamist.
Fragment raamatupoes näidatud videomängu reklaamist. Foto: Youtube

Ühte Kristiine keskuses asuva Apollo raamatupoe külastajat jahmatas vägivaldse videomängu reklaam, mida näidata lastele mõeldud kohas.

«Kristiine Keskuse Apollo raamatupoes on mängude osakonnas lauad-toolid, kus lapsed saavad nt 3D puzzlesid kokku panna. Puzzlekarbid laual, vanuseks peale kirjutatud 6+,» rääkis lugeja Targo. Sealsamas näidatakse seinalt videomängude reklaame.

Probleem on mehe sõnul aga selles, et paljud neist mängudest kannavad silte «Alla 17 mittesoovitatav», «Alla 18 mittesoovitatav» jne. Nende mängude reklaamid annavad samuti kogu selle mittesoovitatava sisu edasi. «Juhtusin peale situatsioonile, kus kolm umbes 8-aastast poissi istusid seal reas ja ekraanil jooksis vägivaldne video,» meenutas mees.

Ta lisas, et tõenäoliselt pole sellise video näitamises midagi ebaseaduslikku. «Kuid mingid asjad pole sellegipoolest õiged, isegi kui nad on seaduslikud,» arvas lugeja. Lugeja hinnangul ületab niisuguste videote näitamine Apollo poolt eelteismelistele orienteeritud alas ületab igasugused hea maitse ning sotsiaalse vastutustundlikkuse piirid.

Apollo raamatupoe turunduskoordinatori Gisela Sau sõnul tutvustatakse Apollo kaupluste ekraanidel erinevaid poes müüdavaid tooteid. Muuhulgas näidatakse ka erinevaid uute ja populaarsete digimängude tutvustavaid treilereid.

«Sel nädalavahetusel juhtus, et Kristiine Apollos näidati digimängude osakonnas ka mängu «Sleeping Dogs» treilerit, mis sisaldab suhteliselt vägivaldseid võitsussteene,» tunnistas Sau. Tänu tähelepaneliku poekülastajale pöördumisele eemaldas pood selle oma treilerite valikust. «Meie eesmärgiks on anda uute ja hitt-toodete osas võimalikult palju infot kliendile ja kindlasti ei soovi me selle infoga kedagi häirida ega vägivallale õhutada,» toonitas Sau.

Tagasi üles