Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Pank nõudis eksituse korras inimeselt 40 000 eurot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Swedbanki maja.
Swedbanki maja. Foto: Toomas Huik

Swedbank saatis 18. oktoobril mitmekümnele inimesele valeteate, milles nõudis 40 000 eurot.

Swedbank teatas, et inimlik viga puudutas kokku ca mitukümmet tudengist klienti, kellel tuli tasuda õppelaenu intressi.

Teatel seisis:

Täname, et olete võtnud õppelaenu Swedbankist. Loodame, et see on andnud Teile võimaluse pühenduda just hariduse omandamisele.

Oleme Teiega kokku leppinud, et iga-aastane intresside tasumine toimub 31. oktoobril. Sel aastal on intressisumma 40988 eurot ning pank võtab selle automaatselt Teie arvelduskontolt maha 31. oktoobril 2012. Palun hoolitsege, et sel kuupäeval oleks intressi tasumiseks vajalik summa Teie arvelduskontol olemas.

24 tundi hiljem oli siiski lugejate arvele ilmunud uus teade pealkirjaga «Parandus, õppelaenu intressid», millest selgus, et 40 000 euro asemel tuli tasuda siiski 20 eurot.

«Nende kahe kirja vahel oli 24 tundi ja kui ma oleksin esimest kirja lugenud kohe ilma parandatud versioonita, siis vähemalt unetu ja küsimusi täis öö oleks mind ikka oodanud. Mis siis, kui taoline kiri oleks saadetud nt põdura tervisega vanainimesele? Mõni mammike oleks võinud taolise nalja peale tõeliselt ehmatada,» rääkis lugeja.

«Kuna ma kuulen seda esimest korda, siis see oli kindlasti üksikjuhtum. Mulle oleks mõni suurem rike väga kiiresti lauale jõudnud,» ütles Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask eile.

Pressiesindaja sõnul selliseid arveldusvigu ikka juhtub, kuid 99,9 protsendil avastatakse need väga ruttu ja parandatakse koheselt. «Tavaliselt, kui kliendil ikkagi tekib kahtlus, et see number ei ole õige, soovitan alati kohe ühendust võtta kliendiliiniga 6310310,» lisas Siilivask.

Tagasi üles