Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Statoili kontoriinimesed hakkasid täna klienditeenindajateks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Statoili juht proovis täna kätt klienditeenindajana.
Statoili juht proovis täna kätt klienditeenindajana. Foto: Andres Haabu / Postimees

«Oma paarkümmend kabanossi olen juba teinud ja enam ei pea valjult mõtlema, kuidas neid teha,» ütleb Statoil Fuel & Retail Eesti peadirektor Kai Realo. Ta on tavapärase kontoritöö vahetanud üheks päevaks klienditeenindaja ameti vastu Statoili Mustamäe teenindusjaamas.

Lisaks Realole leiame jaama juurest asjatamast ka ettevõtte finantsdirektori Paavo Siimanni, kes on parasjagu ametis ettevõtte reklaamlippude vahetamisega. «Sügistormid tulevad, lipud on vaja tugevalt kinnitada,» ütleb ta. Kuid mitte ainult tippjuhtkonna liikmed ei proovi täna teisi ameteid, vaid kõik Statoili Eesti kontori töötajad jätsid täna koju kontorikostüümid, tõmbasid selga teenindajavormid ja asusid tööle ettevõtte erinevates teenindusjaamades.

«Asja mõte on selles, et oleks vähem n-ö kabinetis sündinud otsuseid ja et ka kontoriinimesed näeksid seda, mis toimub teenindusjaamades,» ütleb Realo. «Minu päev algas näiteks sellega, et tutvusin jaama rutiinidega. Sain selgeks, kuidas kaupu tellitakse, milliseid blankette on vaja täita. Töötasin mitu tundi leti taga.»

Mis klienditeenindaja töö juures kõige keerulisem tundub? «Sularahaga majandamine on päris keeruline, eriti inimesele, kes ei ole harjunud münte lugema. Mõnes jaamas pidid bussijuhid maksma diisli eest sularahas, nii et neid münte ikka tuleb päris palju,» räägib Realo. «Harjumatu on ka see, et leti taga ei ole aega kuskilt järele vaadata, sest kui klient tuleb, peab tegutsema kiirelt.»

Realo tunnistab, et huvitav on jälgida, kes on ettevõtte kliendid. «Kontorist vaadatuna on arusaam kliendist pigem selline, nagu seda loovad turu-uuringud,» räägib ta. «Valdavalt meeskliendid, hommikuti on inimesed hästi vaiksed ja alles lõuna paiku saabub aeg, kus hakatakse lisaks ostmisele ka kommentaare jagama. Kolmapäev on üldse meie äris väga vaikne, tippaeg saabub reede öösel.»

Realo sõnab, et tänane päev tõi hästi välja selle, mis vajaks muutmist. «Tööloogikat on vaja muuta – siiani on meil olnud nii, et kui kaks inimest on tööl, siis üks ühes kassas, teine teises ja mõlemad teevad ka süüa,» räägib ta. «Nüüd aga paistab, et mõistlikum on teha nii, et üks tegeleb ainult söögiga ja teine teenindab neid kliente, kes süüa ei osta. Sellega väldime seda, et kütuseostjad peavad ootama.»

Teistele juhtidele soovitab Realo kindlasti taolisi ettevõtmisi korraldada. «Sa ei näe kontorist seda, kui mõni sinu kehtestatud töörutiin on tegelikult mõttetu või tarbetult aeganõudev,» ütleb ta. «Soovitan kõikidele kontoriinimestele sellist kogemust. Miks mitte ei võiks ka raamatupidaja oma silmaga näha, kuidas raha ettevõttesse tuleb.»

Tagasi üles