Nende põhjal hakati paika panema eesmärke ja lahendusi, kuidas eesmärkide poole liikuda. Moodustati töörühmi, põrgatati ideid, mõtteid ja dokumente erinevate ministeeriumide ning teistegi organisatsioonide (näiteks kümnete erialaliitude) vahel. Tehti täpsustusi, muudeti sõnastusi ja lõpptulemusena valmis suve alguses mahukas dokument, kus kirjas osalt lennukas, osalt veidi kantseliitlikus keeles sõnastatud 11 suurt eesmärki Eesti jaoks.
Kõikide nende suurte eesmärkide alla kirjutati omakorda lahti kümneid konkreetsemaid lahendusteid. Tuleb tähele panna, et mitte ühegi eesmärgi taga ei ole veel konkreetset rahanumbrit, kogu arutelu käibki praegu veel üsna abstraktsel tasemel. Niisiis, 11 suurt eesmärki oli Eestil kirjas, kõik ministeeriumid osalesid nende koostamises, kui järsku septembris laekus rahandusministeeriumist paber, kus 11 eesmärgist oli alles jäänud viis ja kuus olid valikust välja jäänud (vaata graafikut).
Tali ütleb selle kohta küll, et see on alles ettepanek, mille valitsus peab kinnitama. Paraku kogemus näitab, et valitsus üldjuhul ka kinnitab. Asi pole ehk isegi valikus endas – võib-olla on see kõige õigem valik, aga kurtmine käib selle üle, kuidas valik tehti. Et kuidagi tagatubades, et kuidagi varjatult, et kuidagi ei tea kelle poolt.
Tõsi, ükski pilt aga ei ole mustvalge. Näiteks kultuuriministeeriumi arendusosakonna juhataja Jorma Sarv, tema esindas kultuuri selles rahandusministeeriumi juures koos käinud juhtgrupis, ehitab kiriku keset küla.
Ühelt poolt ütleb Sarv, et kriitikat saab teha, et võib-olla polnud kõik täiuslikult läbipaistev, et võib-olla oleks saanud rohkem selgitada. Teisalt lisab ta, et keegi pidi lõpuks ju otsuse tegema. «Ma rahandusministeeriumile midagi põhimõttelist küll ette ei heida,» ütleb ta. «Kui midagi valitakse, siis ikka kellelegi ei meeldi.»