Tarbijakaitseamet kontrollis septembris pretensiooni esitamise ja garantii kohta antavat teavet 306 müügikohas üle Eesti ning tuvastas rikkumisi kokku ligi üheksa protsenti, eelmisel korral oli rikkumisi 17,6 protsenti.
Kauplejate teadmised pretensiooni esitamise kohta on paranenud
Olukorra paranemisest hoolimata leidus tarbijakaitseameti teatel ettevõtteid ja müüjaid, kes polnud tarbijate seaduslikust õigusest esitada puudusega kauba kohta poele pretensioon, kuulnudki. Küsimusele, kui kaua selline õigus tarbija jaoks pärast ostu kehtib, vastasid eksinud väga erinevalt: üks nädal kuni aasta. Õige vastus oleks olnud kaks aastat.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütleb: «Sel ja eelmisel aastal on tarbijakaitseameti inspektorid kaupluste ja müüjate teadmisi pretensiooni esitamise õigusest kontrollinud rohkem kui tuhandel korral. Teadmised on ameti korraldatud teavituskampaania, koolituste ning ettevõtjatele saadetud materjalide abil paranenud, kuid arenguruumi on siiski.»
Tänaseks on septembris rikkujate suhtes alustatud 27-st vääreomenetlusest 21 lõpetatud. Amet määras rahatrahve kokku 990 euro ulatuses ning tegi kahel juhul suulise hoiatuse.