Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Hämarikku Eesti taevas enam ei näe

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Elmo Riig / Sakala

1995. aastal Estonian Airi tellimusel valminud Boeing tegi eelmisel esmaspäeval viimase lennu ja läks ülevärvimisele.

Hämariku viimane lend Estonian Airi värvides toimus 23. märtsil liinil Tallinn-Oslo-Tallinn, ütles lennufirma pressiesindaja Ilona Eskelinen.

Tänaseks on lennuk tagasi antud liisingufirmale ILFC ja saadetud ülevärvimisele. Hämarik oli üks kahest Estonian Airi Boeingust, mis tehti Eesti lennufirma tellimusel ja saabusid 1995. aastal otse tehasest Tallinna.

Hämariku nime kandis Boeing 737-500 registrinumbriga ES-ABD. Hämariku eakaaslane Koit tegi oma viimase lennu juba mullu 17. detsembril.

Praegune Estonian Airi lennukipark koosneb kahest 142-kohalisest Boeing 737-300 lennukist Sohni ja Kalev ja neljast 118/120kohalisest Boeing 737-500 lennukist Sinilind, Linda. Lisaks on lennufirmal kaks 33-kohalisest SAAB 340.

Mais peaksid Eestisse jõudma kolm CRJ900 NextGen lennukid, mis mahutavad 90 inimest.
CRJ900 on disainitud nii, et see kasutaks vähem kütust ja et selle ühe reisi kulud oleksid madalamad kui teistel sama suurtel lennukitel.

Kõik CRJ-seeria lennukid kasutavad kolmekordset üksteisest sõltumatut hüdraulilist juhtimissüsteemi, mis lubab lennukil lennata kiirusega kuni 0,85 helikiirust ja kuni 12 500 meetri kõrgusel.

Tagasi üles