Kooliaasta alguses kerkisid muude tarbijakaitseameti pöördumiste hulgas esile lastele suunatud reklaamid, millest kõik ei olnud reklaamiseadusega vastavuses.
Tarbijakaitseamet: septembris oli probleeme lastele suunatud reklaamidega
Lastele suunatud reklaamidel on tavareklaamidest oluliselt rangemad piirangud. Pere Jänku-Jussi tarbijamängu ning Barni kampaania reklaamid kutsusid last otseselt või kaudselt nõudma teist inimest ostma reklaamitud toodet või õhutasid last iseseisvalt tehinguid tegema. See on aga seadusega keelatud. Mõlema juhtumi puhul algatas amet menetluse ning mõlema reklaami avalikustamine lõpetati kohe.
Tartu koolide esimese klassi lastele jagati reklaamjärjehoidjat, mille eest said lapsed kaubanduskeskuses sisseoste teha. Reklaamiseaduse kohaselt tohib koolides reklaami edastada ainult täiskasvanutele. Kuna tegemist ei olnud tahtliku seaduserikkumisega, siis piirdus amet märgukirjaga ning teavitas probleemist ka kohalikke omavalitsusi, kes tavaliselt sarnaseid kampaaniaid kooskõlastavad.
Möödunud kuul sai tarbijakaitseamet kokku 3174 tarbijate pöördumist. Nagu ka eelmisel kuul oli peamiselt tarbijatel probleeme e-kauplejatega (189 pöördumist) ning jalatsitega (138 pöördumist).