Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kaks kolmandikku töötajatest otsib tegelikult uut töökohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt.
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt. Foto: Postimees.ee

Jobvite värskest uuringust Social Jobseeker 2012 selgub, et mitte ainult töötud ei tegele töö otsimisega, vaid 69 protsenti töötajatest peavad end tööotsijateks ehk et nad otsivad kas aktiivselt uut töökohta või on avatud mõttele uuest töökohast.

2100 uuringus osalenud inimesest vastas 52 protsenti, et nad on kasutanud Facebooki töö otsimiseks, 38 protsenti olid kasutanud LinkedIni ja 32 protsenti Twitterit. Iga kuues tunnistas, et praeguse töökoha on ta saanud sotsiaalmeedia abil. Veerand Facebooki kasutajatest ütles, et nad uuendavad oma profiili ja lisavad sinna ametialast informatsiooni ning ligi pooled tunnistasid, et nad on kasutanud Facebooki kontakte oma karjääri edendamiseks, kirjutab Forbes.

Jobvite varasemad uuringud näitaksid, et 86 protsenti värbajatest vaatasid tõenäoliselt kandidaatide profiile sotsiaalmeediast ja 48 protsenti tööandjatest tegid seda alati.

Nõuanded, kuidas sotsiaalmeedia abil endale töökoht leida:

Loo endale korralik profiil. Pane sinna kirja oma ametialane ajalugu. Profiil peaks näitama mitte ainult seda, mida olete saavutanud, vaid andma potentsiaalsele tööandjale infot ka selle kohta, millised on teie tugevad küljed ja millist kasu võiksite te uuele tööandjale tuua.

Suhtle. Niisama «olemisest» pole abi, tasub kontakteeruda inimestega huvipakkuvalt alalt, saada nendega tuttavaks.

Järgi. Hakka huvipakkuvate ettevõtete järgijateks Twitteris ja LinkedInis, siis saad sa kohe teada uutest värbamistest, toodetest ja muudest uudistest. «Laigi» ja liitu vestlustega. See on suurepärane võimalus näidata potentsiaalsele töötajale oma teadmisi ja väärtust.  

Väldi suhtumist «mis kasu minul sellest oleks». Aita teisi, vasta küsimustele, nii lood endale sotsiaalset kapitali. Ühekülgne aga-mis-kasu-mina-sellest-saan mentaliteet paistab kohe välja ja seda on mõistlikum vältida.

Ära küsi otse tööd. Isegi turvaliselt arvutiekraani taha varjudes ei tohiks tööd otse küsida. Loo sidemeid õigete inimeste ja näita neile, et oled intelligentne ja kvalifitseeritud kandidaat.

Tee endale plaan. Kui sa kavatsed neid lehekülgi kasutada abivahenditena töökoha leidmisel, siis on oluline, et sul oleks plaan. Kui oled paremini organiseeritud, kulub ka aega vähem ning sotsiaalmeedias viibimine ei kujune lihtsalt ajaraiskamiseks.

Tagasi üles