Toimetuse poole pöördus nördinud klient, kellelt nõuti EMT-s kõnekaardilt lepingule üle minemisel tähtajalist lepingut ja kes ei saanud kõnekaardi numbrit ka teise võrku kaasa võtta.
Kõnekaardi klient: EMT üritas mind sunnismaiseks muuta
Viivika Siplane tahtis minna Simpeli kõnekaardilt üle lepingulisele teenusele. Ta pöördus sooviga EMT poole ning küsis, millist paketti talle sel juhul soovitatakse.
«Kõigepealt lubati mulle vastata 24 tunni jooksul, aga vastus saabus alles nädala pärast,» kirjeldas EMT jahedas klienditeeninduses pettunud Siplane. «Pakkumine ei olnud soodne ja lisaks nõuti 24- või 18-kuulist tähtajalist lepingut. Tekkis küsimus, et kas klienti niimoodi sunnismaiseks muuta on eetiline.»
Selle peale pöördus Siplane ka teiste operaatorite poole, et pakkumisi küsida. Elisa tegi talle ahvatleva pakkumise ja naine oli valmis oma numbriga üle minema, kuid siis teatas EMT, et kõnekaardi numbrit ta kaasa ei saa. Nimelt on numbriliikuvus seadusega ette nähtud vaid lepingulistele klientidele.
Elisa püüdis klienti EMT ülekavaldamises aidata, kuid seekord varem läbi läinud strateegia enam ei töötanud.
«Elisal oli nipp, et minna ise klienditeenindusse kohale ja rääkida, et ma lähen välismaale ja ei taha tähtajalist lepingut, tahan lihtsalt korraks liituda, et mu number ära ei kaoks. Aga see põrandaalune nipp ei läinud enam läbi,» kirjeldas Siplane. Lõpuks otsustas naine minna Elisasse ja võtta uue telefoninumbri.
EMT avalike suhete juht Kaja Sepp kinnitas, et kõnekaardi numbri lepinguliseks ümbervormistamisel kaasneb tähtajaline leping. «Kuna see on teeninduslikult ja arvelduse poolelt küllalt keeruline protsess, siis tõttöelda on siin tõesti ka EMT huvi, et klient, kes on oma kõnekaardi numbri lepinguliseks vormistamist soovinud, siis ka selle soovi juurde jääks, ega hakkaks ennast jälle kõnekaardile tagasi vahetama,» rääkis Sepp.
Kui EMT alguses kõnekaardi numbri ümbervormistamise võimalust tähtajatult pakkus, siis tekkis Sepa sõnul kiiresti paras hulk kliente, kes pidevalt ennast ühelt makseviisilt teisele ümber lülitasid ja see haldamine läks ülimalt keeruliseks.
Tele2 kommunikatsioonijuhi Hans Saarvelti sõnul saab kehtiva Smart kõnekaardi vormistada lepinguliseks nii esinduse, kõnekeskuse kui ka iseteeninduse kaudu ning sellega tähtajalist lepingut ei kaasne. «Aga kuna kõnekaart ei ole nimeliselt registreeritud, siis tuleb inimesel tõestada, et number on tema kasutuses olnud – näiteks öelda viimase laadimise andmed või esitada PIN ning PUK kood,» rääkis Saarvelt.
Elisa suhtekorraldusjuhi Marika Raiski sõnul Elisas aga kõnekaardi numbrit lepingulisse paketti üldse üle viia ei saa.