Reklaam

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Reklaami efektiivsus sõltub reklaami kujundusest, reklaamitavast tootest, sõnumi sisust ja asjakohasusest ning paljudest muudest teguritest. Üldiselt sõltub kogu kampaania efektiivsus valitud reklaamipinnast, reklaamiperioodist, reklaamiformaadist ning reklaamibänneri sisust. Et reklaam oleks tõhus, soovitame eelnevalt kindlasti konsulteerida meie reklaamimüügi projektijuhiga.

Reklaamistatistikat on võimalik jälgida reklaamikliendi individuaalselt kasutajakontolt.

E24 internetireklaami hinnakiri põhineb garanteeritud reklaamikontaktidel. Garanteeritud reklaamikontaktid on minimaalne kontaktide arv, mida me konkreetse hinna eest reklaamipinnal lubame. Ühe näitamise (Impression) või reklaamikontakti all mõistame lehekülje ja sellel asuva reklaami ühte laadimist. Iga uus laadimine (ka refresh) lisab reklaamile uue kontakti. Näitamiste arv on reeglina tunduvalt suurem ja sõltub otseselt E24 võrgulehe külastatavusest. Meie ülesanne on kasvatada E24 võrgulehe kasutajate hulka, et bännerid saavutaksid maksimaalse arvu kontakte. Mida rohkem kasutajaid, seda suurem võimalus jõuda sobiva kliendini. Reeglina näidatakse bännerit rohkem, kui hinnakirjas näidatud kontaktide arv. Minimaalsete kontaktide arv on arvutatud keskmise külastuse ja maksimaalselt vahelduvate bännerite arvu järgi. Reklaami statistikat on võimalik jälgida kasutajakontolt.
 
E24 ei garanteeri ühtegi klikki reklaamile. Bännerile klikkimine sõltub reklaami kujundusest, reklaamitavast tootest, sõnumi sisust ja paljudest muudest teguritest. Üldiselt sõltub kogu kampaania efektiivsus valitud reklaamipinnast, reklaamiperioodist, reklaamiformaadist ning reklaamitava bänneri sisust. Et reklaam oleks tõhus, soovitame eelnevalt kindlasti konsulteerida meie reklaamimüügi kontaktisikuga.
 
  • E24 võrguväljaandes näidatavad bännerid peavad olema vormistatud GIF, JPG, FLASH- või HTML-formaadis. Aktsepteerime ka FLASH formaadis videobännereid.
  • 160px (laius) ja väiksemad bännerid peavad olema gif, jpg või png (gif võib olla ka animeeritud.
  • Reklaamifaili suurus ei tohi ilma erikokkuleppeta ületada hinnakirjas märgitud mahtu.
  • FLASH formaadis bänneritele on soovitav valmistada ka alternatiivne animeeritud gif bänner. Alternatiivset bännerit kasutatakse juhul, kui vaatajal puudub FLASH player.
  • Kui bänneril on taust, lisada vastav selgitus taustalayeri tegemiseks.
  • Kui reklaamile lisatakse helilõik, siis peab olema bänner varustatud nupuga, mille kaudu on võimalik heli välja või sisse lülitada. Vaikimisi reklaamil heli puudub.
  • FLASH bänneri valmistamisel palume juba eelnevalt bänneri sisse kirjutada getURL parameetriks clickTAG.
  • ActionScript 2
      on (release) {
      getURL (clickTAG, "_blank");
      }
  • ActionScript 3
      var paramList:Object = this.root.loaderInfo.parameters;
      minuTAG.addEventListener(MouseEvent.CLICK, openURL);
      minuTAG.mouseEnabled = true;
      minuTAG.buttonMode = true;
      function getURL2(url:String,window:String):void {
       if (Capabilities.playerType == "ActiveX") {
       ExternalInterface.call(\'window.open("\'+url+\'","\'+window+\'")\');
       } else {
       navigateToURL(new URLRequest(url),window);
       }
      }
      function openURL(evtObj:MouseEvent):void {
      getURL2(paramList["clickTAG"], "_blank");
      }
  • Ilma eelneva kokkuleppeta peab bännerile klõpsates URL avanema uues aknas - bännerisse tuleb määrata target _blank.
  • Flash bännerite teostus Flash kuni 10.0 versioonis (k.a).
  • Reklaamitoimetaja võib tagasi lükata reklaamid, mis koormavad liigselt lõppkasutaja protsessorit.
  • Palume reklaamifail saata testimiseks vähemalt 2 päeva enne reklaami ilmumist, FLASH ja HTML formaadis reklaamide puhul 3 päeva enne reklaami ilmumist.
  • VIDEO bänneri formaat .flv ja maht kuni 2 MB.
  • E24 jätab endale õiguse mitte avaldada ja tagasi lükata reklaamid, mis ei vasta reklaamiseadusele, reklaamide avaldamise headele tavadele või segavad oluliselt avaldatava sisu (artiklid, fotod, muud teenused) tarbimist.
  • E24 jätab endale õiguse mitte avaldada reklaame, mis matkivad E24 Online veebilehtede kujundust ning uudiste pealkirjade esitusviisi.
SPLASH
  • Splash bänner koosneb alati kahest failist:
    • vaikimisi näidatav bänner (väike bänner)
    • avatav bänner (suur bänner)
  • Mõlemad bännerid peavad olema formaatides PNG, GIF, JPG või SWF.
  • Kui üks bänneritest on SWF-formaadis, siis peab olema lisatud ka alternatiivne fail, mis on samade mõõtmetega, nagu väike bänner, mida näidatakse Flashita kasutajatele. See ei tohi SWF-formaadis olla.
  • Suure bänneri mõõtmed ei tohi olla üheski suunas väiksemad, kui väikse bänneri mõõtmed - suure bänneri avanemisel väike bänner peidetakse.
  • Suurt bännerit saab panna avanema igas suunas (alla, üles, vasakule, aremale), ning sulgemiseks on üleval paremal alati ühesugune nupp juba
    vaikimisi olemas.
  • Suur bänner joondatakse vastavalt avanemise suunale ning tsentreeritakse telje suhtes (näiteks, kui suur bänner on mõlemas suunas suurem, kui väike).
  • Vaikimisi toimub avanemine väiksele bännerile hiirega peale liikudes.
  • Vastavalt vajadusele on võimalik hiirega peale liikumisel avanemist välja lülitada. Sel juhul peab avanemise event olema väiksesse bännerisse sisse ehitatud. FLASH’i seest saab avada suurt bännerit, kui kutsuda välja järgnev Javascript’i funktsioon
    • showSplash(_root.bannerId)
    ja sulgeda
    • hideSplash(_root.bannerId)
KOLMANDA OSAPOOLE REKLAAMID
  • Kolmandate osapoolte serverist näidatakse reklaame ainult IFRAME’i kujul, milleks on vaja saata IFRAME’i aadress (URL).
  • Muud tingimused reklaamile peavad vastama samadele tehnilistele tingimustele (näiteks mahupiirang ja CPU koormus).
  • Tähelepanu tuleb pöörata sellele, et IFRAME’is näidatava HTML body tag’i MARGIN peab olema 0px.
  • E24 ei garanteeri hinnakirjas lubatud reklaamikontaktide saavutamist kolmandate osapoolte serveritest näidatavate reklaamide puhul.
  • E24 ei vastutada kolmandate osapoolte poolt tehtud sisuliste/tehniliste vigade eest.
  • E24 ei garanteeri hinnakirjas lubatud reklaamikontaktide saavutamist kolmandate osapoolte serveritest näidatavate reklaamide puhul.

 MOBIILIREKLAAMID

VIDEOREKLAAMID

  • Soovitame hoiustada videofaile E24 serveris. Selleks tuleb saata videofail, mille vastu saab klient veebiaadressi, mida konteinerisse lisada ja reklaam SWF-failina tagasi saata.
  • Kliendi serveris hoiustamine vaid kliendi enda riisikol ja eeldusel, et server peab mahukoormusele vastu.

FLASH REKLAAMID JA CPU KOORMUS

Lisaks Flash failile palume saata alternatiivse faili, näiteks JPG, PNG või GIF.

Macromedia Flash mängija kasutab animatsioonide käsitlemisel, koodi mängimisel ja Flashis arvutuste tegemiseks arvuti protsessorit (CPU). Failid, mis sisaldavad keerukaid animatsioone, muutusi, loope ja ajamahukaid ülesandeid, kasutavad protsessorivõimsust üpris suurel määral. Flash-fail võitleb teiste käivitatud programmidega CPU kasutuse pärast. Kui reklaam nõuab arvutilt liialt palju, võib see mõjutada antud reklaami või teisi samal lehel asuvaid reklaame. Kõige hullemal juhul hangub kogu arvuti.
Üks võimalus CPU kasutamise kontrollimiseks on avada Windows Task Manager vajutades [Ctrl] [Alt] [Del]. Jaotuse Performance all kuvatakse CPU kasutamist illustreeriv graafik. Ava .swf fail ja kõrvuta see diagrammiga. 20-30 protsendiline hetkeline lisa on täiesti normaalne. Kuid kui CPU-kasutamine ei stabiliseeru madalal tasemel (5% või vähem), tuleb teha muutusi.
CPU kasutus sõltub ka konkreetsest arvutist ja teistest samaaegselt käivitatud protsessidest ning õige vastuse leidmine on keeruline. Need E24.ee lugejad, kellel on kõige uuem ja kiirem arvuti, on vähemuses ja paljudel on samal ajal lahti ka Word, Outlook ning teised programmid.
Kui E24.ee lehel on korraga mitu Flash-objekti, on oluline, et kõik reklaamid püüaksid kasutada võimalikult vähe CPU võimsusest. Flash-faili optimeerimiseks on mitu võimalust:

  • Kasuta võimalikult vähe Actionscripis matemaatiliste arvutuste põhjal tehtud animatsioone.
  • Kõrvalda animatsioonidest mittevajalikud keyframe`id ja eelista Tween-funktsiooni kasutamist n.ö frame-for-frame animatsioonile.
  • Vähenda frame`i kiirust ehk piltide hulka sekundis.
  • Kasuta võimalikult vähe toonimist, läbipaistvust, maske ja animatsioone.
  • Filmis korduvalt kasutatavad pildiobjektid tuleks konverteerida sümboliteks. Sümbolid salvestatakse faili üks kord ja kasutatakse hiljem uuesti. Sellega saab vähendada nii faili suurust kui ka CPU kasutamist.
  • Piira keyframe`ide vahelisi muutusi. Pole vast vajalik, et nii lennuk kui ka pilved samaaegselt liiguksid?
  • Infot, mis salvestatakse esimestesse frame’desse, peaks olema võimalikult vähe. Paiguta keerulisem loogika animatsiooni teise poolde.
  • Eelista funktsioone, mille käivitavad kasutajad. Näiteks hiirega üle lennuki liikudes hakkab lennuk sõitma, mitte automaatselt pärast allalaadimist.
  • Väldi mittevajalikke timer-funktsioone ja loope. Need on CPU kasutamise puhul suuremad probleemid.
  • Pidevad jooned nõuavad vähem kui katkendlikud ja punkteeritud jooned ning pintsli kasutamine.
  • Grupeeri objektid ja esita päring kogu grupile.
  • Piira erinevate fontide kasutamist ja ära konverteeri teksti banneriks, kui see pole vajalik.
  • Eelista vektorgraafikat pikselgraafikale.
  • Optimeeri vektorgraafikat. Vektorpunktide hulga vähendamiseks vali Modify – Smooth, Straighten või Optimize.

Vaata lisaks:
Macromedia õpetus, kuidas panna FLASH bänner statistikat lugema

REKLAAMI TELLIMINE

Reklaamipinna tellimiseks kinnitab klient E24 saadetud tellimiskirja või esitab omapoolse tellimiskirja, millele on märgitud reklaamipinna nimetus, mõõdud, vaheldumiste arv, ilmumise kuupäev(ad), hind, tellija rekvisiidid ning kinnitus arve õigeaegse tasumise kohta. Kui pikemaajalises tellimuses vahetub reklaami kujundus, peab tellimiskirjal olema vastav viide. Tellimuse võib saata e-posti või faksi teel.

E-postiga saadetud tellimus aktsepteeritakse juhul, kui see on saabunud tellija firma domeeniga e-posti aadressilt. Tellimusi ei võeta vastu klientidelt, kellel on täitmata maksekohustused AS Postimees või teiste Eesti Meedia kontserni kuuluvate ettevõtete ees.

Eelbroneeritud reklaamipind peab olema tellitud ehk tellimiskirjaga kinnitatud vähemalt 6 tööpäeva enne esimest ilmumist, vastasel korral soovitud reklaamipinna broneering tühistatakse. Reklaami avaldamise aluseks on vaid kinnitatud tellimiskiri.

TELLIMUSE TÜHISTAMINE

Reklaami saab tühistada e-posti või faksiga kuni 3 tööpäeva enne vastava reklaami ilmumist. Kui reklaam tühistatakse eeltoodud tähtajast hiljem, tuleb tasuda 80% reklaami hinnakirjajärgsest maksumusest. Kampaania klikkide arv ei ole aluseks reklaami tühistamisele, E24 ei garanteeri reklaamile ühtegi klikki.

AVALDAMINE

Reklaamitellimus täidetakse tingimusel, et korrektne ja kõikidele tingimustele vastav reklaamifail on saadetud vähemalt 2 tööpäeva enne vastava reklaami ilmumist, erilahenduste puhul 5 tööpäeva enne vastava reklaami ilmumist. Pärast tähtaega saabunud sisult korrektne ja tehnilistele tingimustele vastav reklaam avaldatakse esimesel võimalusel.

NÕUDED REKLAAMI SISULE

E24 jätab endale õiguse tagasi lükata ja mitte avaldada reklaame, mis on vastuolus kehtivate õigusaktidega, ei vasta reklaamide avaldamise headele tavadele, segavad oluliselt avaldatava sisu (artiklid, fotod, muud teenused) tarbimist või matkivad E24 veebilehtede kujundust ning uudiste pealkirjade esitusviisi.

E24 ei avalda reklaame, milles on kasutatud pornograafilisi või vägivalda propageerivaid kujunduselemente või mis kahjustavad E24 ärihuve.

E24’l on õigus keelduda reklaami avaldamisest ka muudel põhjustel, kui peab seda vajalikuks. Tellija vastutab avaldamiseks esitatud materjalidel nõutavate autori- ja muude õiguste olemasolu eest ning kannab ise eeltoodud õigustega seotud kulud. Samuti kinnitab reklaami tellija, et reklaam vastab Eesti Vabariigi seadustele, selle vastu eksimise korral kannab kõik kaasnevad kulud reklaami tellija.

PRETENSIOONID

Pretensioonid ilmunud reklaamide kohta tuleb esitada kirjalikult 3 tööpäeva jooksul alates reklaami ilmumisest E24 reklaamiosakonna e-posti aadressile reklaam@e24.ee või faksile nr 666 2390. Hilisemaid ja suulisi pretensioone ei rahuldata.

TASUMINE

Reklaami eest tasumisele kuuluva arve tasumise tähtaeg on 7 päeva alates arve väljastamisest, kui ei ole kokku lepitud teisiti. Arve õigeaegselt tasumata jätmisel on Postimees AS-il õigus arvestada viivist 0,5% päevas.

Copy
Tagasi üles